משלוחים לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 150 ש"ח, משלוח עד הבית חינם מעל 300 ש"ח

משלוחים לנקודת איסוף חינם בהזמנות מעל 150 ש"ח, משלוח עד הבית חינם מעל 300 ש"ח

קמפינג עם ילדים – לאן יוצאים ומה לוקחים

שיתוף

הקדמה

2

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מגלים את חדוות הקמפינג. חופשים גדולים, קטנים, סופי שבוע, הם הזדמנות נהדרת לצאת עם אוהל וציוד ולחיות את הטבע.
רגע לפני שאתם יוצאים לחופשת הקמפינג שלכם או לטיולים ברחבי הארץ, הכנתי לכם כמה עצות טובות כמו צידה לדרך:
על התארגנות לקמפינג, מה חשוב לקחת, באיזה אוהל כדאי לישון ואיך בוחרים אתר קמפינג.
על אוכל – איך יוצאים לקמפינג/טיולים כשעוברים לתזונת הפליאו ואין יותר כריכים וחטיפים.
וגם על כמה תובנות חשובות שיש לי מניסיון של משפחה שמטיילת עם 3 קטנות

אז בואו נצא לדרך.

כל התארגנות מתחילה בתכנון.

בכל פעם כשמגיעים לחופש שמורכב גם מסופי שבוע או מחגים נדרש תכנון.

מה שאני עושה בדר”כ זה מכינה רשימה של כל הדברים שאנחנו רוצים לעשות: קמפינג, טיולים, מפגשים עם חברים, ימים בבית, מופעים/הופעות וכד’.
פותחת את לוח השנה ומתחילה לשבץ בהתאם לימים ולמה שאפשרי.

לדוגמא: אנחנו יוצאים לקמפינג של שני לילות לפחות. רק המחשבה על לארוז את כל הבית ואז לפרוק אותו ולארוז שוב רק כדי לפרוק….אין סיכוי שאעשה את כל זה בשביל לילה אחד מחוץ לבית.
אז מראש, אני מסמנת על הלוח את הימים שאפשריים לצאת לקמפינג ומשם אני ממשיכה עם שאר התוכניות.

התכנון נותן לכולנו מסגרת. ברור שכמו כל תוכנית, גם היא נתונה לשינויים.
וזו העצה הראשונה שלי אליכם:תהיו גמישים.

תתכננו. יש משהו מרגש בציפייה לדברים שעומדים לקרות. חופש שעומדים לצאת אליו. טיול או הופעה שתיכף מגיעה. זה מרגש גם עבורנו וגם עבור הילדים.

יחד עם זאת, החיים קורים. ולפעמים יש בלתי צפויים שנדחפים. בין אם זה חום או לילה לבן אצל תינוקות, בין אם זה אילוץ של העבודה ובין אם זה סתם מצב רוח או מזג אוויר לא נעים.

יש משהו משחרר גם עבורנו וגם מלמד עבור הילדים שלנו לא להתקע על התוכניות ולעשות אותן בכל מחיר ויהי מה. אם משהו לא מסתדר כמו שחשבתם – שחררו או מקסימום תדחו. בסוף תראו שהכל לטובה.

בחופש הגדול תכננו לצאת לקמפינג של 4 ימים. אמרנו שנצא ביום שני ממש בבוקר. ואז הגיע יום שני ונכנסה לנו פגישה חשובה שאי אפשר היה לדחות אותה ועוד כמה דברים דחופים לטפל בהם. אוקיי. אז נדחה ליום שלישי.. וככה יצא שבסוף יצאנו רק ברביעי, אבל נשארנו עד יום ראשון והיה פשוט תענוג! וזה התחיל מזה שהסכמנו לשנות ולהתגמש.

העצה השנייהתבחרו את הבילויים שלכם.

תגדירו מראש כמה זמן יוקדש למפגשים משפחתיים, האם חשוב לכם שיהיה גם יום מנוחה ובטלה בבית, ואם יוצאים לטייל אז מה המטרה או מה חשוב לכם שיהיה.

באופן אישי אני ממליצה לעשות  את מנויי מטמון  לרשות שמורות הטבע. לרוב האתרים הכניסה היא בחינם או בתשלום נמוך, רוב המקומות מוצלים ואפשר גם לטייל בהם, גם להנות ממים (כמו מעיין חרוד והסחנה) וגם יש לרוב צל ושולחנות פיקניק והם מאפשרים בילוי של יום שלם.

 

חופשים וחגים הם תמיד זמן למופעים מיוחדים לילדים. יש לי לא מעט להגיד על המופעים האלה והעלות שלהם וכתבתי על זה פוסט שלם בפייסבוק אז אני רק אגיד שלמשפחה של 5 נפשות מעל גיל שנתיים זו יכולה להיות הוצאה רצינית גם עם הטבות 1+1 של כרטיסי האשראי. אם יש לכם סבלנות וזמן עודף, תעשו חיפוש טוב טוב כי תגלו שכרטיסים ב 100 ש”ח אפשר להשיג גם ב 25 ש”ח ואם לא הצלחתם להשיג כרטיסים ממש מוזלים, תבחרו ותבררו את האטרקציה היטב ותקראו כמה שיותר המלצות….לפעמים פשוט עושים עלינו קופה ולא תמיד התמורה הולמת למחיר.

השיעור שלנו אחרי הקיץ היה לברור היטב את הבילויים שלנו, להעדיף מקומות שהכניסה אליהם חינם או בעלות נמוכה, להעדיף טבע, ירוק, חופש להסתובב ולהשתולל, מאשר לשלם על אטרקציות מסחריות

בואו נדבר רגע על קמפינג… אנחנו מאד אוהבים לצאת לקמפינג. יש לא מעט אתרים טובים בארץ, והנה אוסף העצות וההמלצות שלי:

1. לוקיישן. לוקיישן. לוקיישןלא סתם אומרים שמיקום טוב יכול לעשות את כל ההבדל. אנחנו מאלה שאוהבים מקומות שמתקיימים בהם התנאים הבאים:

א. מגבילים את מספר האנשים במתחם כך שלא יהיה עמוס וצפוף מידי
ב. אין אפשרות להשמעת מוזיקה מבוקסות, קריוקי ומיני הופעות (וזה נאכף ולא נשאר בגדר סיסמא)
ג. יש שירותים ומקלחות נקיים.
ד. יש הקפדה כללית על ניקיון באתר. מחליפים פחים כמה פעמים ביום. מנקים שירותים ומקלחות כמה פעמים ביום. בקיצור. נקי.
ה. יש צל. ויש תאורה בלילה
ו. קרוב למקור מים או אטרקציה מעניינת לילדים.

במהלך השנים שאנחנו עושים קמפינג עברנו כמה וכמה מקומות וגילינו שהתנאים האלה חייבים להתקיים במלואם כדי שנהנה. בלי פשרות.
אז יש לנו כמה מיקומים מנצחים בעיקר באזור הצפון: חניון ירוק (שאמן יחזור וייפתח שוב) בבית הלל, חניון הבניאס בשאר יישוב, יער האייילים באודם ברמת הגולן. חורשת טל יכולה להיות מקום טוב רק לא בחגים וחופשים.
לכל אחד מהם יש יתרונות קלים וחסרונות קלים על פני האחרים אבל בהם מצאנו את השילוב המנצח של כל מה שאנחנו צריכים כדי שהקמפינג שלנו יהיה מוצלח

 

ועוד מילה על לוקיישן – גם ללוקיישן בתוך המתחם יש קשר למידת ההנאה. אנחנו מחפשים שיהיה צל (מסתבר שיש אפילו אפליקציה שיודעת להגיד מה יהיה מיקום השמש בכל שעה. אבל הדרך הכי פשוטה היא להסתכל על מצב העצים למעלה ומצב הדשא למטה. תזכרו שככל שיש יותר דשא המשמעות היא שיש יותר שמש במהלך היום. פחות דשא=יותר צל.)
שיהיה קרוב לשירותים. כשאתם עם ילדים קטנים, כדאי שהמקלחות והשירותים יהיו במרחק נוח כי תמצאו את עצמכם שם לא מעט.

2. ציוד. איבזור טוב עושה את הקמפינג למפנק.
טוב נכון. זה לא חוכמה. לנו יש נגרר. אז מקום להעמיס יש ובדר”כ הבית שלנו אומר לנו תודה אם יצאנו לקמפינג והשארנו לו לפחות את הקירות כי את כל השאר העמסנו.

 

אני מצרפת לכאן לינק רשימה לקמפינג שאיתה אנחנו בדר”כ נוסעים. עם שינויים קטנים בהתאם למזג האוויר. הרשימה שלנו נמצאת בגוגל דרייב וב KEEP כך שאם תוך כדי הקמפינג אנחנו חושבים על משהו שכדאי להביא או להוריד לפעם הבאה – אנחנו מייד נכנסים ומשנים.
אתם כמובן יכולים להוריד, לשנות, להוסיף, בהתאם למקום שיש לכם באוטו.

ההמלצה שלי היא שאם אתם מתכננים יותר מקמפינג אחד בחיים ויש לכם ילדים שבאים איתכם – לרכוש צ’ימיגג. זה כמו תיק ענק או עוד תא מטען – על הגג. שווה כל שקל ונוח מאד.

המטבח שלנו מאובזר בנוחות לכל מה שנרצה לבשל ותואם את התפריט שאנחנו מתכננים (תיכף נדבר על זה) יש לנו ארגז נפרד לכלי מטבח ואוכל, ארגז נפרד לאוכל יבש וצידניות לכל מה שדורש קירור.

צידנית: יש היום בשוק צידניות מצויינות ששומרות על קור לכמה ימים. אם אין מקררים במתחם (וכשיש לרוב מוקצה לכם מדף אחד), הצידניות האלה הן פתרון מעולה.

אוהלאו. כאן יש לי מה להגיד. אנחנו מאד אוהבים לצאת לקמפינגים ארוכים, אנחנו חמישה וחשוב לנו שיהיה לנו נוח, מאורר, מרווח ושאפשר לעמוד באוהל (יש הבדל מהותי בין לסדר סדינים באוהל בגובה מטר לבין לסדר את הסדינים על המזרונים באוהל בגובה 2 מטר….).

האוהל הקודם שלנו. מאז עברנו לאוהל מרווח הרבה יותר

אם אתם מתכננים לצאת ליותר מקמפינג אחד או שניים במהלך חייכם, תשקיעו באוהל. יש היום לא מעט אפשרויות לאוהלים מצויינים כמו זה של חגור שהיה האוהל הקודם שלנו. ואפשר גם לקנות בחו”ל (נניח וולמרט) ולשלם דמי משלוח או לקוות שיש מישהו שיהיה מספיק נדיב להביא לכם אותו בדרכו חזרה מארה”ב.
חשוב שהאוהל יהיה איכותי ויציב. קחו בחשבון שפתיחה מהירה זה נוח אבל מוסיף משקל.

מזרונים: אנחנו מזמן כבר לא ישנים על מזרוני אוויר כי אתם יודעים איפה אתם מתחילים את הלילה ואתם אף פעם לא יודעים איך תסיימו אותו. אם יש לכם מקום אחסון עדיף שתקנו מזרוני ספוג טובים ודקים שמשמשים אצלנו גם ללינת אורחים. אם לא, תדעו שביותר ויותר מקומות לינה היום אפשר להשכיר גם מזרונים.

3. ילדים בקמפינג צריכים תעסוקהאחרת הם יושבים לכם על הראש, על הרגליים, ומתחילים לטייל לכם בתוך הוריד.
תעסוקה מס’ 1 זה האטרקציות שיש לקמפינג להציע: נחל, שכשכויות, ברכות, כל מה שמאפשר להם להיות בתוך ומחוץ למים ולשחק ולהשתעשע.

תעסוקה מס’ 2 זה משחקי חברה ויצירה. אנחנו תמיד דואגים שיהיו: חוברות צביעה, דפים, טושים, מדבקות, משחקי קלפים, וספרים לקריאה. יש לכל זה תיק ייעודי ואם אפשר אז גם אוהל קטן שאנחנו בונים רק בשביל שיהיה חדר המשחקים שלהם (מניסיון. זה לא ממש עובד. כמה שנבקש. הם תמיד יעדיפו לשחק בתוך האוהל הגדול)

תעסוקה מס’ 3 זה לשתף אותם בהכנת האוכל, סידור המתחם, סידור המיטות לפני השינה, איסוף זרדים למדורה ועוד ועוד אפשרויות כיד הדימיון…

חלק מהתעסוקה היה לתת לילדה בת 5.5 מצלמה…זו הייתה התוצאה: הפילטר, הזוית, הכל שלה.

4. אוכל
אז איך מתארגנים עם אוכל לקמפינג של כמה ימים?

תפריטחלק חשוב בהתארגנות הוא תכנון התפריט. תכינו סקיצה של מה אתם מתכננים לאכול בכל יום, בוקר, צהריים וערב. תחשבו אם יהיו ימים שתעדיפו לאכול במסעדה ולא לבשל ולפי זה תכינו את רשימת הקניות שלכם.

תפריט לדוגמא שלנו: בוקר – שקשוקה או חביתות, סלט ירקות, גבינות, טונה, זיתים
צהריים /ערב – בשר על האש או קציצות/שניצלים, אורז, סלט ירקות
אנחנו בדר”כ אוכלים ארוחת בוקר מאוחרת ואז הצהריים שלנו היא כבר למעשה ארוחת הערב.
אנחנו כמובן דואגים תמיד שיהיו פירות, חטיפים קלים לילדים (צ’יפס, במבה, אפרופו), קורנפלקס וחלב (אצלנו אורז שקדים) לילדים בבוקר, קפה למבוגרים. ומים. הרבה מים.

קניות: אם אנחנו יוצאים באמצע שבוע, אנחנו בדר”כ קונים אספקה ליום מקסימום יומיים ויוצאים לסופר הקרוב להשלים ולקנות את שאר הדברים וכך נהנים תמיד מאוכל טרי. אם בסופ”ש אז נבוא תמיד מצויידים מראש כשחלק מהבשר קפוא ומשמש כסוג של מצנן בצידנית.

ומה עושים כשיוצאים עם משפחות נוספותהגענו למסקנה שמה שהכי עובד לנו זה שכל אחד יביא את מה שהוא יודע שהוא אוכל במהלך ימי הקמפינג ואנחנו פשוט משתפים ומתחלקים.

אופציה נוספת שעבדה לנו מצויין היא לקנות ביחד את הדברים שבקונצנזוס (ירקות, פירות, שימורים למינהם, גבינות, מים, קרח וכד’) וכל משפחה מביאה את הבשר והביצים שלה ואת מה שעוד חשוב לה שיהיה. ככה אין מצב ששילמנו על אוכל שלא אכלנו ואין מצב שלא הספיק לנו כמה שאנחנו צריכים.

כליםחד פעמים או רב פעמים זה עניין של אג’נדה ונוחות. תבחרו מה אתם מעדיפים בהתאם. וממה שבחרתם, תצטיידו כך שיהיה מספיק לכולם לכל הימים

עוד מילה על קמפינג/טיול עם משפחות נוספות:

תיאום ציפיות. מומלץ בחום. לכל נסיעה משותפת לתאם ציפיות.
לגבי אופי הטיול: כמה פעמים ואיפה עוצרים, האם מטיילים או רק רובצים
לגבי האוכל: מה אוכלים, מה חשוב שיהיה, מה לא יהיה, איפה עוברים גבולות החטיפים ומה קורה עם ממתקים.
לגבי תעסוקת ילדים ומסכים: האם יש ובאיזו תדירות ומה עושים כשיש ילדים שככה רגילים וממש חייבים.

תיאום ציפיות כזה עם קצת פשרות והרבה התחשבות מבטיח שלא רק תצאו אלא גם תחזרו – חברים.
בעצם, כשחושבים על זה, אפשר לעשות את תיאום הציפיות הזה גם עם הילדים
...

אז מה אוכלים אנשי הפליאו בקמפינג?
זה ממש פשוט: ביצים, בשר, ירקות, פירות ומי שרוצה אז גם גבינות שמנות, אגוזים.

שקשוקה או חביתות בבוקר, פנקייקים לילדים (עם בננה וביצים או עם קמח שקדים)
בשרים מתובלים על האש
קציצות שאנחנו מכינים במקום או אפילו שניצלים בציפוי שקדים וקוקוס ללא גלוטן
וירקות טריים או צלויים על הגריל.

והילדיםהילדים אוכלים את מה שאנחנו אוכלים. להם אנחנו מוסיפים אורז או אפונה. ולדרך אנחנו לוקחים איתנו פנקייקים או לביבות למינהם, מאפינים שהכנו מבעוד מועד בבית או מלאווח שאפשר להכין במקום.

זהו.
יש לכם את כל מה שאתם צריכים. תוכנית סדורה לחופש. המלצות למקומות. עצות בענייני ציוד והתארגנות. אוכל. אפשר לצאת לדרך.

אם אתם צריכים עוד עצות, יש לכם עוד שאלות, בא לכם עוד המלצות אל תהססו. דברו איתנו.

והמלצה אישית – תצטרפו לקבוצת הפייסבוק של ערן פאר המלצות לקמפינג וציוד נלווה. יש שם הרבה מידע, קבוצות רכישה והמלצות שוות.

והתבלינים שלנו? גם הם יוצאים איתנו לקמפינג בכל פעם כשאנחנו נוסעים..

תגובות

2 מחשבות על "קמפינג עם ילדים – לאן יוצאים ומה לוקחים"

  1. Avatar הילה הגיב:

    וואו, פוסט מעולה!
    יוצאים פעם ראשונה לקמפינג עם ילדים בני 3 ו-5.. בחרנו ביער איילים (עוד לפני שראינו את ההמלצה שלך..) וגם התפנקנו קצת ובחרנו בביקתות פלוס שלהם, ככה שנדחה את ההתעסקות עם האוהל לקמפינג הבא.. 🙂
    רציתי רק לשאול לגבי ציוד מטבח- אם יש לך טיפים מה וכמה להביא (סירים, מחבתות, כפות, תרווד.. )?

    1. Avatar איילת ונציה הגיב:

      תודה הילה!
      לגבי הציוד, הוא מפורט ברשימת הציוד שצרפתי לפוסט. כמה סירים וכמה מחבתות זה פונקציה של כמה שאת מתכננת לבשל ומה את מתכננת. תכיני לעצמך תפריט כללי לימי הקמפינג ולפי זה תראי כמה סירים ומחבתות את צריכה. אני בד”רכ מביאה סיר אחד שבגודל שלו מתאים גם לאורז וגם לפסטה, מחבת אחת בינונית שמתאימה גם לחביתות וגם לפנקייקים וסוטאז’ אחד (זה מחבת עמוקה עם מכסה) שמתאימה לשקשוקות או קציצות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם:

סל קניות
0
    0
    הסל שלך

    הסל שלך ריק כרגע

    הגיע הזמן למלא אותו (ואת הבית!) בטעמים ובריחות נפלאים
      אופן המשלוח
      מה הקופון שלך?
      חנות
      0 הטעמים המועדפים שלי
      0 פריטים עגלה
      החשבון שלי
      • הרשמה
      שכחת סיסמה? אין בעיה. מייד נשלח לך מייל שיסדר את זה
      דילוג לתוכן